PERSONAL LUXURY

Moda cucerește US Open. Mărcile de lux vor și ele în joc


Cu puțin înainte de începerea Săptămânii Modei de la New York, în Manhattan, unele dintre mărcile care participă la eveniment fac o primă oprire timpurie în altă parte — în Queens, pe  de la US Open, unde jocul continuă până weekendul viitor.

Doar patru zile separă cele două evenimente care se desfășoară în jurul orașului și care încep să aibă mai multe lucruri în comun ca niciodată.

Dacă altădată terenurile de tenis erau dominate doar de Nike și Adidas, acum își fac loc tot mai vizibil logo-urile Gucci și Miu Miu. Stilul din tenis a devenit un fenomen în plină ascensiune, iar marile case de modă de lux nu vor să rămână pe margine.

Colaborările dintre brandurile de lux și tenis au fost multă vreme o raritate. În ultimii ani însă, marile case au început să testeze terenul, iar de curând parteneriatele au devenit tot mai numeroase: Bottega Veneta cu Lorenzo Musetti, Burberry cu Jack Draper, Canali cu Stefanos Tsitsipas sau Dior cu Zheng Qinwen – toate semnate chiar din ianuarie încoace, scrie timescolonist.com.

Coco Gauff a purtat rochii de tenis parțial create de Miu Miu pentru trei turnee din această vară – „Moda ajută la aducerea fanilor ocazionali la sport”, a spus ea – iar Jannik Sinner, vedeta de top, a purtat adesea o geantă de tenis Gucci pe teren de când parteneriatul lor a început în 2022.

Colaborările se înmulțesc. Și fac vâlvă.

Când Lorenzo Musetti a debutat ca ambasador Bottega Veneta – primul sportiv al casei – purtând celebra lor jachetă albă la Wimbledon, vara aceasta, a atras atenția deopotrivă în lumea sportului și a modei.

„A fost foarte tare, pentru că fiecare revistă, fiecare revistă de modă vorbea despre asta”, a spus Musetti zâmbind, cu câteva zile înainte de a începe să joace la New York. „Cred că terenurile de tenis pot fi și o scenă.”

Capitalul cultural în creștere al tenisului a transformat sportul în exact asta – o scenă – atât pentru jucători, cât și pentru fani. Dar brandurile de modă de lux se adună în acest sport pentru mai mult decât popularitatea sa recentă, mai semnalează timescolonist.com.

„Tenisul este visul oricărui specialist în marketing, deoarece se întinde pe atât de multe categorii demografice și încă are prestigiu”, a spus Meeta Roy, profesor asociat de afaceri în modă la Institutul de Tehnologie al Modei din New York, care a lucrat anterior în industria modei de lux.

Asocierea istorică a sportului cu cei bogați, împreună cu popularitatea sa generală în creștere, face din terenurile sale oportunitatea perfectă de marketing pentru spațiul luxului.

Nu strică faptul că turneul profesionist trece prin multe orașe importante din întreaga lume și, în plus, există și simplul fapt al „destul de mult sex-appeal”, potrivit lui Stuart Brumfitt, redactor al revistei Bagel, dedicată stilului de viață al tenisului, și fost redactor asociat la British GQ.

„Cu această eră mai tânără (a jucătorilor), toți au un număr uriaș de urmăritori pe rețelele sociale… Au o acoperire largă”, a spus el. „Deoarece este un sport individual, nu se pierd în echipă. Dacă (un brand) susține acea persoană, își obține tot publicul.”

Această acoperire diversă face ca US Open să rivalizeze cu celălalt mare eveniment din oraș – Săptămâna Modei de la New York, care începe pe 11 septembrie – din punct de vedere al marketingului.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *